Розширено перелік закладів освіти, в яких можуть закуповуватися за кошти держави допоміжні засоби для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами. Відповідні зміни до наказу МОН від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти» зареєстровано в Мін’юсті за № 1183/35466 від 26.11.2020 р. Документ 8 грудня опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України», після чого він набув чинності.
Закупівля цих засобів може бути здійснена за рахунок коштів субвенції на підтримку осіб з особливими освітніми потребами та за рахунок виділених на закупівлю в 2020 році спеціальним школам та навчально-реабілітаційним центрам коштів на закупівлю відповідного обладнання.
Так, перелік доповнено такими засобами:
- ЗD- принтером та ЗD- сканером для створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами;
- комплектом обладнання для лінгафонного класу для забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
- інтерактивною LCD- або LED-панеллю, зокрема – для корекційно-розвиткових занять і психологічного та емоційного розвантаження;
- мультимедійним проєктором з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності – з маркерною дошкою або екраном) для збільшення візуальної інформації.
Також з-поміж спеціального обладнання може бути:
- зовнішня комп’ютерна кнопка, як альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
- комп’ютерний ролер, як альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
- клавіатура адаптована, з великими кнопками, для використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
- мобільний комунікатор – мобільний пристрій для альтернативної та додаткової комунікації.
9 грудня 2020 року, Уряд затвердив проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти».
Зокрема, порядок дозволяє наступні заходи
- закладам освіти закуповувати допоміжні засоби для спільного користування, за наявності кількох учнів з однаковими категоріями особливих освітніх потреб та за згоди їхніх батьків (це дає можливість ефективно використовувати кошти й збільшити обсяг спеціальних засобів для дітей);
- дітям з ООП брати індивідуальні допоміжні засоби для користування ними вдома (під час дистанційної форми навчання, канікул тощо).
Допоміжні засоби для навчання – це пристрої, обладнання, засоби та технології, що використовуються з технічною, дидактичною, методичною, функціональною, навчально-розвивальною, ігровою, комунікативною метою для покращення навчальної діяльності, розвитку навичок комунікації та забезпечення надання особам з ООП підтримки в освітньому процесі. Такі засоби зазначаються в індивідуальній програмі розвитку та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку дитини, що надав Інклюзивно-ресурсний центр.
Нагадуємо, що для дітей з особливими освітніми потребами терміни навчання можуть бути подовжені.
|